poniedziałek, 23 lutego 2015

chrupki z ciecierzycy

Na taką zdrową przekąskę, już jakiś czas temu natknęła sie moja córcia i od tego czasu męczyła mnie,żeby to wypróbować.Za pierwszym razem sie nie udało  bo nie pamiętając przepisu kupiłam zamiast ciecierzycy,puszkę soczewicy.Na to co wyszlo mi po upieczeniu tego spuśćmy zasłone milczenia.Tak więc nadeszła pora na podejście numer dwa.Pamiętając sromotna porażkę z pierwszego razu ,poszłam trochę na skróty i kupiłam ciecierzycę w puszce.Odpusciłam sobie moczenie jej przec całą noc ,gotowanie i studzenie.Ale przecież,  skoro mozna sobie ułatwic życie to czemu z tego nie skorzystac ,prawda?
Suma sumarum,chrupki okazały sie całkiem niezłe i napewno zrobie je jeszcze nie raz,zamiast tych strasznie niezdrowych ale tak wciagających chipsów.

Skladniki
puszka ciecierzycy
sól pieprz
ostra papryka
slodka papryka
lub/i ulubione przyprawy typu czosnek,wszelkiego rodzaju zioła
2 łyzki oleju

wykonanie
Ciecierzycę odsączamy z zalewy i lekko osuszamy.W misce mieszamy olej i wszystkie dodatki przyprawowe,dodajemy ciecierzycę i dokładnie wszystko mieszamy.Nastepnie wykładamy to na blachę i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok 20 minut.Kilkakrotnie mieszamy ,żeby sie równo zrumieniły i gotowe mozna wcinac po ostudzeniu.

smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz