wtorek, 7 października 2014

Ktośkowa zupa z pieczonej papryki i pomidorów

Moja rodzina coraz bardziej przekonuje się do zup kremów,po szale na krem z dyni posmakowało im to cudo z pieczonej papryki i pomidorów.
Choć przyrządzenie zupy jest banalnie proste miałam chwile zwątpienia przy obieraniu papryki ze skórki.Pomyślałam wtedy,oby zupa była warta tej całej babraniny,na szczęście okazała się przepyszna,wyrazista w smaku i  aromatyczna.Jeszcze na drugi dzień rodzinka pytała czy przypadkiem nie zostało jej choć troszeczkę.
Przepis wypatrzyłam na blogu mojego kochanego Ktosiaczka i bezczelnie go ukradłam,co mam nadzieję zostanie mi wybaczone :)





na zupę potrzebujemy
5 czerwonych papryk
5 dużych pomidorów
0,5 litra bulionu
1 puszkę pomidorów
2 ząbki czosnku
serek topiony
sól,pieprz ,ostrą paprykę,imbir,bazylię oregano lub co tam ko ma pod ręką i lubi

zabawę zaczynamy od upieczenia w piekarniku umytej papryki i pomidorów.Pieczemy ok.30 minut w temperaturze 200 stopni.Czas pieczenia może ulec zmianie w zalezności od piekarnika i wielkosci warzyw.Ogólnie gdy  skórka na warzywach zaczyna pękać i robić sie lekko czarna możemy uznac je za upieczone ,wyjąć z piekarnika, ostudzić a nastepnie oczyścić z pestek i skórki.

oczyszczone wrzucamy do gotującego sie bulionu dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i pomidory z puszki i gotujemy ok 15 minut.Doprawiamy do smaku ulubionymi ziołami i przyprawami.
Następnie zupę miksujemy.Zmiksowaną zagotowujemy raz jeszcze dodajemy topiony serek i mieszając czekamy aż ser sie rozpuści.Co jest rzeczą bardzo trudną gdyż serek niezbyt chętnie poddaje sie tym zabiegom i w postaci drobinek próbuje zaistnieć w zupie.
Gotową zupę podajemy z grzankami i dodatkiem smietany.

smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz