niedziela, 20 września 2015

Odrywany chlebek czosnkowy

Gdy tylko zobaczyłam przepis na ten chlebek wiedziałam ,że musze go zrobić.Długo się nie zastanawiałam bo wszystkie potrzebne produkty miałam w domu.Chlebek robi się bardzo prosto i dośc szybko.Jest wspaniały jako imprezowa przekąska .Ot kazdy odrywa sobie po kawałku.





Składniki:
4-5 szk mąki pszennej
2 szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
1 łyżka soli
4 łyżki oleju + odrobina do smarowania
5 dag drożdży (pół paczki)

masło czosnkowe:
1/2 kostki miękkiego masła
5 ząbków czosnku
zioła prowansalskie,oregano,bazylia
1/2 łyżeczki soli

Wykonanie:
W ciepłej wodzie rozprowadzamy drożdże z łyżeczką cukru i odstawiamy na jakieś 5 minut w ciepłe miejsce aby drożdze zaczęły ''pracować''
Do drożdży wsypujemy mąkę,sól dodajemy olej i wyrabiamy ciasto.Najpierw dodajemy 4 szk maki i jeśli ciasto jest zbyt klejące dodajemy jeszcze mąkę.Wyrobione ciasto nakrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na jakieś półtorej godziny.
W tym czasie możemy zrobić masełko czosnkowe:
czosnek obieramy i wyciskamy do miseczki dodajemy miękkie masło, zioła  i sól,wszystko dokładnie mieszamy.
Wyrośnięte ciasto wykładamy na posypaną mąką stolnicę i rozwałkowujemy na kształt prostokąta na jakis centymetr grubości.Ciasto smarujemy masłem czosnkowym i kroimy w pasy o szerokości 5-6 cm.
Pasy ciasta  składamy w harmonijkę i układamy dość luźno w tortownicy 24 cm. wysmarowanej tłuszczem.

Przykrywamy ściereczką i odstawiamy jeszcze na pół godziny.
Wierzch ciasta smarujemy olejem i wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy 40 minut w 200 stopniach z termoobiegiem.
smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz